Рецепта: [Пиле Жулиен]

Здравейте, любими мои! ❤

Да, знам, че едва ли ви се чете за храна. Всъщност след празниците едва ли някой изобщо иска да чува, да помирисва или да прави каквото и да било свързано с думата “храна”, но много отдавна ми се искаше да ви споделя рецептата за едно от любимите ястия на цялото ми семейство, реших да не отлагам повече!

1

*на снимката липсват кашкавала и топеното сирене, гъбите и сметаната са в двойно количество*

За около 6 порции (толкова правя аз, защото баща ми просто го обожава, а дори успявам да накарам и баба да яде с нас)  са ви нужни: 
  • тарелка пилешко филе
  • гъби *
  • кисели краставички *
  • 400 г заквасена или течна сметана за готвене
  • топено сирене
  • 150 мл бяло вино
  • кашкавал за настъргване
  • олио, сол, черен пипер на вкус

*количеството е по желание, аз слагам 2 тарелки гъбки и около 8 к. краставички

Всички неща се режат на ивички, от там идва и името на рецептата.2

Рецепта за Пиле Жулиен в 9 стъпки:
  1. Започваме с пилето. Нарязваме го на ивички. След това нарязваме и краставичките. Измиваме гъбите, почистваме дръжките и нарязваме и тях.
  2. След като всичко е приготвено, загряваме олио в съда, който сме избрали (аз използвам дълбок тиган) и запържваме хубаво месото. Трябва да стане бяло. Може да извадите едно от тигана и да го разрежете за да видите дали се е изпържило хубаво.
  3. След като сме се уверили, че месото е добре запържено, прибавяме гъбите и пържим докато и те се изпържат.
  4. Следва подправянето на ястието. Аз използвах около 1 равна супена лъжица сол и две щипки черен пипер.
  5. Прибавяме виното, разбъркваме и прибавяме топеното сирене (отново на ивички)
  6. След като виното се поизпари, слагаме капак и задушаваме за 5 минути.
  7. Прибавяме сметаната, разбъркваме всичко хубаво и оставяме да ври докато се сгъсти соса.
    *Ако използвате заквасена сметана, разбийте я хубаво с около 150 мл гореща вода.
  8. Махаме от котлона, прибавяме краставичките, разбъркваме и ги оставяме да омекнат и да поемат соса.
  9. Сервираме докато е горещо с настърган кашкавал.
    * Рецептата, която ви предлагам има изобилие от сос, защото ние го обожаваме. Ако не обичате толкова много сос, намалете количеството на сметаната.

И си облизваме пръстите след това. ❤

Рецептата е адаптирана от сайта на Звездев. Съжалявам за ужасното качество на снимките, но тук мисля, че съдържанието на текста е по-важно. Благодаря ви за отделеното време да прочетете поста! Дано съм ви изкушила да пробвате и вие.


 Деси ❤

2 thoughts on “Рецепта: [Пиле Жулиен]

  1. Едно от любимите ястия и в къщи 🙂 Моята рецепта е малко по-различна, но и твоята ми допада и съвсем скоро ще я опитам.

    Liked by 1 person

    • Когато аз си търсех рецептата, всяка, която отварях беше различна и като продукти, и като начин на приготвяне, беше труден избор :D. Ще се радвам да ми споделиш и твоя начин, с удоволствие ще го пробвам! 🙂

      Like

Leave a Reply

